Saturday, July 25, 2009

UMRAH 1

salam..

Umrah bagi aku adalah kenangan yang paling tak boleh dilupakan dan paling seronok sekali. mana taknya, hari-hari kerjayanya pergi masjid, balik hotel tidor, makan shopping, jalan-jalan. tu je.. yang penting ibadat ye. yg lain tu jangan ikut ape yang aku buat. aku buat umrah masa tu ramai gak dengan pakcik dan makcik belah mak aku + arwah atuk aku. lebih kurang 18 oranglah keturunan aku. cuma ade 3 org luar. so rombongan kami lebih kurang 21 orang sahaja.

mungkin ramai rakan-rakan yang tak tau..aku pernah pergi umrah. hehe..malas nak kecoh-kecoh. mase tu tahun 2006 bulan 6 rasanya. waktu cuti semester nak masuk semester 3 masa kat uitm. pergi dengan menaiki Yamen airline (yg baru-baru ni terhempas tu). waktu tu ntah kenapa ntah Saudi airline semua tak jalan. pastu singgah lah dekat Sanaa, Yamen untuk transit kapal terbang. Airpot dia horror. bagi aku lagi buruk dari airport kedah yang lama tu. pastu xmesra pelanggan. asyik naik turun tangga kapal terbang jer. kesian arwah atuk aku waktu tu. bukannya boleh jalan sangat.

pastu sampai kat airport jeddah. airport jeddah pun blh tahan gak ah tak brape maju. maju lagi airport subang tu (dulu lah, skrang tak tau). pastu kitorang terus pergi Madinah. jauh gak ntah brape KM tah. tak ingat. tapi lebih kurang 7 jam jugaklah nak sampai madinah. menyelusuri padang pasir. haha. kejap jer dapat tengok padang pasir..masa lebih banyak dipenuhi dengan tidur. almaklumlah penat naik kapal terbang.

malas nak cerita panjang-panjang...nntilah bila rajin aku sambung episod 2..

sblm bertolak..me with my parents..kakak semua tinggal..

sblm bertolak juga..dengan sepupu..


arwah atuk dengan pakcik2

aku di lapangan terbang Sanaa, Yamen

surau or masjid dekat RnR on the way gi madinah..

4 comments:

INTAN MASYITAH RUMLI said...

menunggu sambungan..

manar said...

punya la beria nak bc ceta gi umrah rupanya to be continued plk...btw...sempat lg tuh buat perbandingan ngan airport kedah....haha

muzamirmahat said...

airport kedah??first experience kita!!hehe

hazwanali said...

intan & manar bersabar ye..

manar: bandingkan ngan airport kedah sebab tu je airport selain KLIA n subang yg aku pernah singgah

muzamir: yup, 2 jejaka kekok, terkebil2 mencuba menaiki kapal terbang utk pertama kali pada bulan puasa..hehe