Friday, July 6, 2012

Harga terbaik dari PTS

Assalamualaikum

Minggu yang sibuk dengan report. Membuat report memerlukan kesabaran. Banyak sangat rasa benda yang Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) ni nak tapi macam tak logik. Cara diorang minta pelbagai jenis report seolah-olah kita di hospital, tak buat benda lain. Kadang-kedang geram, dan rasanya macam nak suruh orang KKM tu duduk hospital buatkan report sebab kami di hospital ni banyak lagi kerja hakiki yang perlu dibuat. Sekian sahaja luahan perasaan berkaitan kerja..

Pernah beli buku online? memandangkan tahun ni adalah tahun pertama aku tak dapat pergi Pesta Buku Antarabangsa (KLIBF) setelah 5 tahun berturut-turut tak pernah ketinggalan, jadinya stok buku baru adalah berkurang. Rasa malas nak beli buku pun ada sebab harga buku di Sabah ni mahal dan susah nak jumpa buku yang kita nak.

Jadinya cara terbaik adalah beli buku secara online. cuma kekurangan beli buku online ni adalah kena bayar duit pos. tak kisahlah yang penting dapat apa yang kita nak. Tapi nak cerita tentang berbaloinya beli beli buku di http://www.bookcafe.com.my. ni kali kedua aku beli buku kat sini. Kenapa memilih bookcafe?

1) Semua buku ada diskaun
2) website yang user friendly
3) Semua buku PTS yang menarik
4) Harga buku ikut harga semenanjung
5) Packaging terbaik

Kesemua buku ada diskaun minima 15%. pergi kedai pun tak dapat diskaun. dan kadang-kadang boleh sampai > 25%. Diskaun ni bila kita beli banyak-banyak boleh cover kita punya duit pos. tak payah fikir duit minyak, duit parking, duit makan dan sebagainya. Semuanya hanya dihujung jari..

Ni dia buku yang aku beli

Harga sebenar kesemua buku ni adalah mengikut harga semenanjung adalah rm122.50 dan harga pos rm18.50 (pos tak laju). Jadinya harga sebenar buku ni + pos =rm141. Tapi berapa yang aku bayar? harga untuk semua buku ni adalah rm92.46. diskaun adalah rm48.54. rm23.88 adalah diskaun buku tu dan lagi rm 23.88 aku dapat diskaun yang aku tak tau sumber. cuma dia cakap diskaun dari Masjid Ampang. Kalau betullah masjid Ampang yang dermakan aku berterima kasihlah kepada yang menderma tu.

Berbaloi-baloi. kepada peminat buku + peminat shopping online, jom kita beli kat website ni.. Entry kali ini bersifat promotion. aku bukanlah ejen dropship. cuma nak share..wassalam..



2 comments:

Anonymous said...

bab report tu....like sangat :)

Anonymous said...

bab report tu....like sangat :)