Sunday, January 1, 2012

Salam Tahun Baru



Salam

Salam Tahun Baru 2012. Hari ni umur kita telah meningkat dan telah bertukar angka..semakin meningkat. tak boleh nak elak dah..memang akan terus menigkat. Apa ada pada nombor? Nombor sangatlah bererti. kalau tiada nombor maka kita tak akan sedar diri.

Meningkatnya umur maka akan jangka hidup kita semakin berkurang dan makin hampirlah kita kepada penghujungnya iaittu, MATI. Maka kita tidak perlulah terlalu berseronok sangat apabila datangnya tahun baru, kerana kita seolah-olah menyorak untuk datangnya kematian.

Nasihat untuk diri sendiri dan orang lain, kita patutnya lebih bermuhasabah diri dan renung-renungkan amalan dan apakah ada sesuatu hasil atau perkara signifikan yang telah kita buat sepanjang tahun lepas.

Oleh itu, marilah sama-sama kita merangka skrip hidup kita untuk 2012. jangan hanya skripkan dalam minta. tulis diatas kertas dan tengok hari-hari supaya kita ada matlamat dalam kehidupan. Jadikanlah diri kita lebih baik dari sebelumnya.. Mudah-mudahan apa yang kita azamkan untuk tahun ini akan menjadi kenyataan Amiin..wassalam ~N~


No comments: