Monday, June 1, 2009

Bertunang juga..






Salam

Alhamdulillah akhirnya bertunang juga. Bukan aku tapi kakak aku. Majlis pertunangan berlangsung pada 29/5/09 selepas Isya'. Rombongan pihak 'sebelah' sampai dalam pukul 9.30 mlm (still lepas isya'). Perbincangan lebih kurang setengah jam yang agak tidak berapa lama mungkin kerana semua orang telah lapar. Majlis yang happening telah dihadiri oleh jiran-jiran, saudara-mara dan kawan-kawan kakak aku. Makanan semua 'catering' memandangkan semua orang tak larat nak masak. Ramai juga yang datang dan berpusu-pusu yang datang masuk dalam rumah menyebabkan keadaan dalam rumah menjadi panas (Nasib baik aku duduk luar).

Pihak lelaki telah membawa 13 dulang dan pihak kami membalas dengan 19 dulang. mungkin jauh beza dulangnya tapi lebihan dulang adalah hasil sumbangan saudara-saudara yang ikhlas menyumbang. Terima kasih kepada yang telah menyumbang isi2 dulang.

Diakhir majlis, ada upacara memotong kek tunang dan kek besday makngah merangkap kek bersara Pak Cik Mi yang bersara pada hari itu jugak. Terima kasih juga kepada kakak aku yang patuh kepada 'perjanjian'..haha

2 comments:

Anonymous said...

wow 19 dulang...ko wan wat la 29 dulang nanti...

hazwanali said...

laa..ingat nak buat 39 dulang..