Thursday, July 17, 2008

Buat Sampai jadi..



salam..
buku ni aku dah habis baca bln lepas..saje je nak share..ni buku dr Tuah yg ke-4 yg aku dah baca..aku suka penulisan dr Tuah..sangat santai n cara dia tulis seolah2 kita sedang borak dengan dia..

kebanyakkan yg di ceritakan dalam buku ni adalah tentang motivasi especially kepada orang melayu yg beragama Islam...dr Tuah menceritakan dalam buku ni melalui pengalaman dia sebagai pakar motivasi..especially cerita tentang perangai orang melayu skrang ni..yg paling menarik, setiap cerita akan diselitkan dengan pengajaran..dia akan menyedarkan kita tentang perangai kita sekarang yg kita sendiri tak sedar kalo buat..so byk gak lah terkene batang hidung sendiri..

satu bab yg paling aku suka dia crite pasal penyakit lupa,latah n nyanyuk (LLN)..atau dementia, alzheimer n latahzer(istilah yg dicipta oleh dr Tuah..so, yg dapat disimpulkan disini..banyaklah membaca n tuntut ilmu kalo nak elak kene penyakit ni..

kpd sesiapa y gtak baca buku ni..aku sarankan..bacelah..best sangat..harganye cuma rm10..tak rugi pun kalo beli..

p/s: mak aku cakap kalo nak elak nyanyok dah tua nnti..jangan lupa baca doa lepas wuduk tu..mari lah same2 kita amalkannya..

No comments: