Sunday, February 13, 2011

Tahukah anda?

Salam

Tahukah anda bahawa di Ranau hanya dapat TV1 & TV2 jika tidak pasang astro?

Tahukah anda di Ranau cuma dapat siaran radio Sabah fm, Klasik fm, muzik fm dan beberapa radio cina sahaja?

Tahukah anda di Ranau cuma ada restoran fastfood KFC sahaja?

Tahukah anda makanan di Ranau tidak sesedap makanan yang di semenanjung?

Tahukah anda orang di Ranau dan Sabah tidak makan makanan yang pedas?

Tahukah anda orang di Ranau adalah orang dusun yang baik-baik?

Tahukah anda kebanyakan penduduk Ranau adalah pekebun sayur?

Tahukah anda Gunung kinabalu yang cantik tu boleh tengok dari tingkap rumah saya?

Tahukah anda aku patut bersyukur sebab tempat-tempat kawan aku yang lain lagi teruk?

Tahukah anda yang membaca artikel ni anda patut bersyukur dengan segala apa yang kamu ada?

Pemandangan gunung kinabalu daripada hospital ranau..

6 comments:

Qamarinafatin@NFN said...

Assalam..saya sabahan.
yup..anda mmg ptut besyukur.
most of the place in sabah r still untouched nature. tmpat tu boleh kira ok la..
"..tidaklah Allah menguji seseorang itu melainkan selaras dengan kmampuannya.."
salam jihad bumi sabah~

Anonymous said...

banyaknya ppasal ranau yg ak dh tahu skrg~
terbaikla Ranau~
Alhamdulillah ak kat KL je. rumah dkt, tempat keje dekat~
~Mariam~
=D
bila nk blanje ak ni hazwan???

hazwanali said...

Qamarina: tentang Sabah punya nature tu mmg yang terbaik..memang sangat cantik dan sangat mengujakan..Subhanallah

mariam: ko jangan risau, ko gembiralah sekarang..nnti naik U44 ko kene tukar sini baru nangis..bile ko nk dtg sini?

Mariam said...

jom naek gunung kinabalu~
buat reunion kat atas puncak~

tika thiqs said...

info menarik! ^^..

Cik Farhana said...

Ye mmg betul, kat ranau memang dapat TV1 , TV2 & TV3 je if xde astro..Tp xpela, yg penting dptlah jugak tengok berita..tahu isu2 semasa , tahu p’kembangan kes2 bunuh & kemalangan yg b’laku kat semenanjung kan..Lg 1 jimat xyah bayar bil astro..

Ye mmg tepat kat ranau nih cuma ada restoran fastfood KFC je..tp klu ade McD MyFc MarryBrown pon rasenye xramai yg serbu kowt..jemulah ~ maklumlah dah terbiase makan makanan rebus2 kan..(:

Ye setuju sangat makanan di Ranau tak sesedap makanan di semenanjung. Sebab makanan kat semenanjung kebanyakan’y masakan berlemak, manis, & pedas. Perrghh mmg sedaplah.. tapi kenalah kurangkan makanan b’lemak & minuman manis setiap ari kan..

Peace & Smile !