Tuesday, April 13, 2010

Walimah + H1N1

Salam

minggu lepas, balik rumah Banting. sebenarnya hampir 2 bulan aku dah tak buat weekend oncall. mungkin sekarang dah agak senior dan telah kumpul banyak time off (80+ jam je). makanya kerja-kerja weekend diberikan kepada yang baru untuk mereka kumpul time off.



aku diberikan kesempatan untuk menghadiri walimatul urus ex-roomate aku di matrikulasi, Nik Syam. Setelah menerima SMS jemputan ke majlis perkahwinan dia 2 minggu sebelum tu, aku amat terkejut. tak sangka si dia ni dah nak kahwin. lebih kurang 5 tahun jugaklah tak jumpa. aku terus cakap tak dapat datang. sebab si Nik ni kelahiran Kelantan. Tak mampulah aku nak travel ke Kelantan. nak naik bas pun dah macam terlambat nak beli tiket. aku pun balas SMS cakap tak dapat datang. tiba-tiba dapat berita dari sumber-sumber yg boleh dipercayai (muzamir-CNN) yang nik ni kahwin dekat Ampang jer. So, terus setuju nak pergi.
mata aku memang sensitif kat flash (photofobia ke?)

Perjalanan ke rumah pengantin seperti yang dijangka, memang sesat. pukul 2 lebih baru sampai rumah pengantin. Seronok aku tengok kawan-kawan dah kahwin. moga cepat melahirkan zuriat yang soleh dan solehah serta rumah tangga yang mawaddah wa rahmah.Amiin. Ko bila lagi Hazwan? Serahkan pada takdir jelah..

------------------------------------------------------------------------------------

Hari ni amik vaccine H1N1. ADUHH!! tak berapa sakit. asyik menginject je keje aku. baru-baru ni je ambil vaccine Hep B. aku tak kesahlah. cucuk lah apa pun asalkan aku tak kene penyakit yang boleh bawa maut ni. dulu agak kecohlah yang vaccine H1N1 ni tak effective lah banyak side effectlah terus semua macam tak nak ambil. Sekali bila dekat hospital sendiri dah 2 orang meninggal H1N1 positif, terus semua menggelabah nak inject. bagi aku H1N1 tu lagi bahaya dari side effect. so, benefit outweigh risk. kenapa tak nak inject?

Marilah sama-sama kita doa agar virus H1N1 ni tak merebak dan mudah-mudahan Allah melindungi keluarga dan rakan-rakan kita dari wabak ni. sila, ambil perhatian tentang simptom-simmtom H1N1 dan jangan sampai dah teruk baru datang hospital. ~wassalam~

1 comment:

muzamirmahat said...

wow..senior sgt u!!
CNN sgt aku kan..siot ko..

byk time off ko,bleh la cuti byk..hehe