Monday, February 23, 2009

Perghh..

salam..

Sem 8 ni adalah sem paling busy. walaupun ramai yang stress tapi aku rase aku masih boleh bertahan lagi..stress tetap ade tapi taklah teruk sangat. mungkin sem lepas (sem7) telah menjadi kekuatan untuk aku menempuh sem 8 ni dengan daya tahan yg tinggi. sem lepas bagi aku lebih mencabar dari sem ni sampai aku terasa bukan saja stress tapi dah samapai tahap depress. akhirnya hikmah bersusah payah sem lepas, Allah telah tunjukkan kat aku sem ni.. Alhamdulillah

Sem 8 memang tak dapat disangkal lagi ke'busy'annya. isnin kelas dari pukul 830 sampai 5(rehat utk 1 jam je..). selasa & rabu seperti biasa, pergi hospital. khamis rehat sikit..kelas 1 jam je. then jumaat kelas dari pukul 830 sampi kul 5.

seperti biasa sebusy2 aku pun, balik umah tak dapat dielakkan. balik tetap balik. tapi untuk sabtu dan ahad, aku terpaksa sacrifice kan satu hari je untuk family. lagi satu hari kene siapkan slide dan report. sory ye mak @ abah, sometime terpaksa refuse.dosa ke aku?

dalam 1 minggu, at least 2 slide kene buat untuk presentation hari isnin & jumaat. slide sikit je tapi untuk membuat slide yang sikit tulah yang kene baca guidelines dan journal2 yang makan banyak masa.tapi yang buat sakit hati tu bila kene buat SOAP. bukan sebab susah sangat, tp sometimes dia punye trigger tu pakssa kita DIAGNOSE. kepada lecturer2 aku yang dicintai yang membuat soalan2 ni, sedarlah..anda semua trained kitorg to be a great doctor not to be a great pharmacist. DIAGNOSE is not our job!!

Mudah2an Allah memudahkan aku & rakan2 menempuh Sem terakhir ini dengan jayanya..Aminn

6 comments:

~nEmo~ said...

Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan. (Sekali lagi ditegaskan) Bahawa setiap kesukaran itu disertai kemudahan. Kemudian apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu amal soleh), maka bersungguh2lah engkau berusaha (mengerjakan amal soleh yang lain). Dan kepada Tuhanmu sahaja engkau memohon(apa yang engkau gemar dan ingini)

(al-Insyirah:5-8)

-widie- said...

need to release tension??
=popo

nobody2somebody said...

ok la tu wan...ni baru permulaan...nanti nak jadi penguatkuasa kat sabah@sarawak lg cbuk kot...hehe..

INTAN MASYITAH RUMLI said...

amin.. =p

muzamirmahat said...

ok la tu(same komen dgn gg)...

sem last kan,pastu bokoja la kito!!

lagi 1 kan,ape2 yang kita buat ni,kan pilihan kita dr awal..hehe..

nak jd pharmacist kene la macam tu..
Doctor laen la plak..

hazwanali said...

aku tak nk gi serawak k..ko tulah jd lecturer uitm kuching..br tau..lgpun tinggal 1 sem je lg..bertahan hazwan..