Tuesday, November 25, 2008

THE END..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Salam..

Alhamdulillah..segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian Alam..tiada yang lebih gembira melainkan kegembiraan aku kerana semester 7 berakhir..bagai nak mencurah-curah air mata ni kerana kesyukuran aku terhadap mu ya Allah kerana dengan kudrat dan izin Mu dapat juga aku menghabiskan sem yang tersangat-sangatlah meletihkan ni..rasanye bebanan yang dipikul selama 5 bulan semuanya dah luruh dan terkubur..

Kenapa semester 7? semester lain tak letih ke?.. pada pandangan aku semester 7 adalah semester yang paling mencabar sepanjang aku menjadi pelajar..subjek sem ni tak adalah sangat-sangat susah seperti subjek-subjek sebelum ni, tapi sem ni memerlukan kesabaran yang tinggi,kekuatan fizikal dan mental dan pembahagian masa yang cemerlang..

Mari aku ceritakan apa yang berlaku sem ni..setiap hari Isnin aku perlu pergi kuliah dari pukul 1030 sampai pukul 6.. hari selasa dan rabu aku kene pergi hospital Sg Buloh dari pukul 7 pagi - 5 petang (Ya ampun..2 hari ni penat sangat-sangat)..hari Khamis kuliah dari pukul 830-1230 (After that always ada kelas ganti)..dan dari Khamis petang sampai hari Ahad biasanya aku akan buat lab untuk thesis aku..yang baru dihantar pada 21/11/2008.

Buat lab memang memerlukan kekuatan fizikal, mental dan strategi.. mana taknya, bulan puasa yang terpaksa menahan lapar dan haus(more priority)tu pun, terpaksa membuat lab yang banyak dan sangat memenatkan..Antara strategi aku buat lab adalah datang seawal subuh untuk 'book' test tube secukupnya untuk eksperimen aku sebab test tube sangat terhad (org lain datang lab bengang sebab test tube dah habis..haha). ada satu hari tu, tanpa strategi yang betul, aku telah buat lab dari pukul 730 pagi sampai pukul 1030 malam unstop..except pergi sembahyang Jumaat..sampai terketar-ketar tangan dan kaki aku sebab dah macam takde tenaga..

Tapi, itu semua pengalaman yang tak boleh dilupakan dan pengajaran yang paling bererti dalam hidup aku..pada kesempatan ni aku nak ucapkan banyak-banyak terima kasih yang tak terhingga kepada family aku especially mak & abah sebab paling memahami kesibukan aku (sorry ye sebab tak dapat balik selalu)..kawan-kawan yang bagi support..tanpa korang aku tak segagah ni..dan last but not least, supervisor aku Dr Mizaton Hazizul Hasan..yang tak pernah kenal penat layan karenah aku yang suka tanya ni (thanks also for the burger, mc D, Pizza and nasi gorang telur bungkus)..mudah-mudahan Allah berkati hidup Dr miza, dimurahkan rezeki dan diberikan umur yang panjang..tanpa Dr Miza tak adalah thesis aku..Amiin

lastly, Ahlan wasahlan Ya Semester 8. pejam celik-pejam celik sampai juga aku ke semester akhir. sedih pula nak meninggalkan alam student & kawan-kawan sebelum masuk alam remaja..hidup perlu diteruskan..belajar dan terus belajar Hazwan..habis degree bukan bermakna habis belajar..chaiyookk!!~N~

1 comment:

Anonymous said...

http://connections.blackboard.com/people/1755b9ba7d Buy amoxil online
http://connections.blackboard.com/people/d3f4f89d59 Buy Cheap Bactrim
http://connections.blackboard.com/people/76b8b13755 Buy Celebrex Online